A Vállalható Üzleti Kultúráért Nagykövetei és
Minősített Üzleti Szereplők protokolljai

A Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezés Nagykövetei és a Minősített Üzleti Szereplők azonnali segítségnyújtásként megosztották a saját cégeiknél használatos protokollokat és előírásokat, amelyeket a jelenlegi válsághelyzet esetében alkalmaznak. Ezen az oldalon javaslatokat, előírásokat, folyamatleírásokat találtok.

Home office feladatlista

Jelenleg nagyon sok vállalat áll át az otthoni munkavégzésre. Nagykövetünk, a Job.hu munkatársai is holnaptól kezdve otthonról fognak dolgozni. Ahhoz, hogy a csapatok tagjai és a vezetőség is hatékonyan tudjon haladni a feladatokkal, létrehoztak egy home office feladatlistát, ahol könnyen nyomonkövethető hogyan haladnak a különböző projektek és feladatok. Ezt a listát a nap végén a csapatok vezetője összegzi és ez alapján lehet létrehozni a másnapi feladatlistát.

A feladatlista letölthető verzióját erre a linkre kattintva éritek el.

COVID-19 Koronavírus terjedés megelőzése érdekében bevezetett intézkedések az Eisberg üzemében

Az Eisberg csoport európai üzemeiben összehangoltan, folyamatosan követik és értékelik az aktuális helyzetet. Ezt a bevezetett intézkedéseket összegyűjtő tájékoztatót osztották meg a vevőikkel és partnereikkel.

Bevezetett intézkedések:

Dolgozók informálása

2020.01.28.


– elkezdődött a dolgozói tájékoztatás a koronavírussal kapcsolatos fejleményekről.
– a dolgozók tájékoztatását folyamatosan sűrítették, heti 3 hírt küldtek ki
– márciustól már naponta informálják dolgozóinkat a hírekről és a betegség megelőzésével kapcsolatosan
– tájékoztatót adtak ki a betegség esetén szükséges teendőkkel kapcsolatosan. (orvosi telefonszámok stb.)

 

Dolgozóikat több csatornán keresztül informálják annak érdekében, hogy a hírek a teljes dolgozói körhöz fél napon belül eljussanak: akár munkában, pihenőnapon vagy szabadságon vannak


– tájékoztató falra kifüggesztik az aktualitásokat
– emailben küldenek információkat
– viber alapú vállalati chat bot-on keresztül a “SaliKapitány” folyamatos információval lát el minden okostelefonnal rendelkező kollegát
– az okostelefonnal nem rendelkezők részére “mentort” jelöltek ki, akik feladata az információ átadása

Sofőrökkel kapcsolatos intézkedések

2020.02.24.

– szigorították a külföldről érkező nyersanyag szállítmányaik sofőrjeivel kapcsolatosan intézkedéseket
– személyi higiéniai eszközöket, mint pl. szájmaszk- biztosítanak és a hordásukat kötelezővé tették
– kézfertőtlenítést kötelezővé tették, kontrollálják
– elkülönített toalett használatát (mobil WC) biztosították, valamint az építő munkásoknak külön mobil WC-t biztosítottak
– gyártelepre való belépést megtiltottuk

Személyi higiéniai eszközök, fertőtlenítők, takarítószerek készletezése

2020.02.26.


– kiemelt figyelmet fordítanak a személyi higiéniai eszközök, fertőtlenítők, takarítószerek használatára
– az anyagok készletezésére: hetente készlet ellenőrzést végeznek
– a gyártás során szükséges védőeszköz igényüket biztosítani tudják, a szigorodó szabályok miatt szükséges fokozott igény is rendelkezésre áll. Jelenleg 6 havi biztonsági készletet tartanak.

Folyamatos gyártás alapanyagszükségletének (nyersanyag, csomagolóanyag) biztosítása

2020.02.29.


– vészhelyzeti gyártási terveiket felülvizsgálták, készenlétben tartják, vészhelyzeti partnereiket tesztelik
– nyersanyagbeszállítókkal és logisztikai partnereikkel napi kapcsolatban vannak, gyorsan reagálnak a változó helyzetre
– karton, fólia készleteket növelték, egyeztettek alternatív megoldásokról
– dolgozói létszámot érintő esetleges változásokat felülvizsgálták: kiemelten érintett dolgozók összeírása, pótlási terv elkészítése megtörtént
   – 65 év felettiek
   – asztmások
   – magas vérnyomással rendelkezők
   – speciális kezelést kapó kollegák, akiknél az immunrendszer legyengített

– kieső dolgozók hirtelen pótlására felkészültek (bérbeadó cégekkel egyeztetés)
– csökkentett mennyiségű gyártást átgondolták, prioritásokat egyeztettek
– csökkentett termékszortiment prioritásait összeállították
– az Eisberg csoport gyártási kapacitásainak, tartalékainak felülvizsgálata, ezzel kapcsolatos információk összegyűjtése (contingency partnerek, tervek egyeztetése)

2020.03.03.


– heti 3-szori vezetőségi konferencia megbeszélés történik az Eisberg csoport tagjai közt, információt cserélnek az aktuális helyzetről, országonként
– központi válságstábot hoztak létre, országonként vészhelyzet kezelő személyeket jelöltek ki
– nyersanyag elérhetőséget és rendelkezésre álló mennyiséget napi szinten ellenőrzik csoportszinten nyersanyag szállítási lehetőségek, útvonalak ellenőrzését szintén napi szinten kontrollálják
– beszállítói vészhelyzeti tervek meglétét ellenőrzik
– a betegséggel kapcsolatos, dolgozókat érintő új információkat megosztják egymással

Üzemlátogatások, üzleti utak

2020.03.03.

– üzleti utak csak cégcsoport CEO engedéllyel nagyon szükséges esetben történhettek

2020.03.06.

– határozatlan időre felfüggesztették üzemeink látogatását

2020.03.12.

– az üzleti utakat az Eisberg CEO határozatlan időre teljesen felfüggesztette: megbeszélések, kapcsolattartás online eszközökön keresztül

Intézkedések a 2020.03.11-én 15.00 órától Magyarországon kihirdetett vészhelyzetet követően

– A nagy létszámú eseményeket megszüntették.

– Bolti és rendezvény kóstoltatásokat felfüggesztették.

– Dolgozói tájékoztatókat, oktatásokat, megbeszéléseket kis létszámú csoportokban, vagy alternatív módon végzik.

2020.03.12.

– Minden, az Eisberg üzembe belépő, nem Eisberg alkalmazott esetében a bejáratnál maszkot adnak, és kézfertőtlenítést végeznek.

2020.03.13.

– Minden gyártelepre lépő dolgozó és külsős partner (sofőr, postás, csomag- és ételszállító, egyéb partnerek, vendégek) testhőmérsékletét megmérik nem testkontakt hőmérőkkel.

Fertőtlenítő- és tisztítószergyártó cégek listája

Az MVÜK Zrt. 500 tagú közössége a magyar gazdaság teljes spektrumát lefedi, így több tisztítószer- és fertőtlenítőszer gyártó cég is a közösségük tagja. Megosztották a Vállalható Üzleti Szereplőkkel a közösségükből a tisztító- és fertőtlenítőszer gyártó tagjaikat.

Az elérhetőségeikkel kapcsolatban vegyétek fel a kapcsolatot az MVÜK-val: [email protected]

  1. Humán Hygiene Kft
  2. Pattern Hungary Kft.
  3. Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft.
  4. Horvát-Service Kft.
  5. CWS-boco Hungary Kft.

 

Hogyan kommunikáljunk a munkatársainkkal ebben a helyzetben?

A Schiller Autó Család az alábbi levél kiküldésével tájékoztatta a munkatársait a múlt héten. A helyzet azóta sokat változott, de a lent olvasható levél jó példa arra, hogyan kommunikálhatja a helyzetet egy cég a munkavállalói felé

“Az utóbbi időben számos hír jelent meg a sajtóban a COVID-19 koronavírusról. Ezzel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk közre munkatársaink részére:

A Schiller Autó Család számára rendkívül fontos munkatársainak egészsége, ezért igyekszünk megteremteni az egészséges munkavégzéshez szükséges körülményeket. Elsődlegesnek tartjuk az egészség megőrzése szempontjából a megelőzést és hogy az esetleges megbetegedések esetén mindenki gyógyultan térjen vissza a munkahelyére!

A vírus hatásáról, annak veszélyeiről szeretnénk itt néhány tényszerű megállapítás tenni,
az információk az ÁNTSZ-től és a Nemzeti Népegészségügyi Központtól származnak.

„Gyanús (vírus fertőzöttnek tekinthető) az a személy, aki 38 fok feletti lázzal kopogtat orvosánál, és 14 napon belül szoros kapcsolatban állt valószínűsített vagy igazolt COVID-19 koronavírussal fertőzött személlyel, illetve olyan területen járt, ahol a közösségi terjedés lehetősége adott. Ezek a területek jelenleg Kína, Szingapúr, Japán, Dél-Korea és Irán, valamint Olaszország négy tartománya.”

A COVID-19 koronavírus Magyarországon jelenleg nincs jelen – nincs regisztrált beteg! Európában is csak korlátozottan van jelen.

Tájékoztató a megtett intézkedésekről:

Esetleges járványhelyzet és az általános járványmegelőzés céljából a cégcsoport vezetése az alábbi intézkedéseket hozta meg:
Az elhalasztható céges külföldi utazásokat töröltük és átütemeztük későbbi időpontra
Minden telephelyre a kézmosóba fertőtlenítő folyadék került beszerzésre a kéztisztító folyadék mellett vagy helyett
Minden telephelyre érintésmentes lázmérő kerül beszerzésre, hogy a lázas betegek detektálhatóak legyenek
Cseppfertőzés elkerülése érdekében minden telephelyre készenlétbe helyezünk orvosi maszkot és gumikesztyűt amint beszállítónktól megérkezik
Alkoholos kézfertőtlenítő géleket helyezünk ki az ügyfélterekbe az elkövetkező napokban

Mind munkavégzésben, munkarendben és általános munkaszervezésben jelenleg nem indokolt semmilyen változtatás. Az általános helyzet esetleges romlása esetére a szervezeti egység vezetők megkapták az intézkedési tervet.

Kérünk minden munkatársat, hogy mind a saját egészségét figyelve, mind a munkatársakét az alábbiak szerint járjon el:
Amennyiben valaki rosszul érzi magát, bármely betegség gyanúja merül fel, az ne kezdje meg a munkát, hanem értesítse munkahelyi vezetőjét és forduljon orvoshoz
Magas láz (38 fok feletti) tapasztalása esetén ne személyesen jelenjen meg a háziorvosnál, hanem előbb telefonon konzultáljon vele.
Akinek krónikus megbetegedése van, konzultáljon háziorvosával; a járvány hazai megjelenése esetén – egyeztetve felettesével – szabadságot vegyen ki.

Továbbá fontosnak tartjuk kiemelni, hogy kerülni kell a pánikhelyzet kialakulását! Jelenleg is tart az influenzajárvány, sok a náthás megbetegedés, egy tüsszentéstől ezért ne essünk pánikba.
Akinek kérdése, észrevétele van, az forduljon feletteséhez vagy a HR igazgatóhoz.

Ügyfeleink továbbra is számítanak ránk és magas szintű kiszolgálásukra.”

Vevői tájékoztató 

A MagNetBank az alábbi tájékoztatót küldte ki az ügyfélkörének:

Ügyfeleket érintő fontos banki intézkedések

Tisztelt Ügyfelünk!

Annak érdekében, hogy Önt és családját, valamint kollégáinkat egyaránt a legnagyobb biztonságban tudjuk a hazánkban kialakult vírusveszély közepette, a MagNet Bank számos intézkedést foganatosított. Célunk, hogy minden ügyfelünk számára úgy biztosítsuk a kényelmes és zökkenőmentes banki ügyintézést, hogy mindeközben aktív szerepet vállaljunk a vírus terjedésének megelőzésében.

A fentiek kapcsán az alábbi fontos tudnivalókról tájékoztatjuk:

  • Mindannyiunk biztonsága érdekében arra kérjük, hogy lehetőség szerint banki ügyeit a fiókokban zajló személyes ügyintézés helyett inkább otthona kényelméből, NetBankon vagy MobilBankon intézze.

  • Fiókjaink 2020. március 13-tól kezdődően az alábbi – ideiglenes – rövidített nyitvatartással állnak rendelkezésre: RÉSZLETEK
  • Amennyiben betegség, láz tüneteit észleli magán, vagy az elmúlt 2 hét során külföldön járt, illetve feltételezhetően találkozott fertőzött személlyel, úgy a bankfiók területére nem léphet be.

  • Belépéskor kötelezően nyilatkoznia kell arról, hogy a fenti veszélyfaktorok nem állnak fenn az Ön esetében. A nyilatkozat megtagadása esetén a bankfiókba való belépését sajnos kénytelenek vagyunk megtagadni.

  •  A bankfiókokban ügyfeleink csak az ügyintézés idején tartózkodhatnak, így arra kérjük, hogy addig várakozzanak a bejárat előtt. Kollégáink segíteni fognak abban, hogy szólítják, amint sorra kerül.

  • Ügyintézőink mindent megtesznek a vírus megelőzése érdekében, ezért kérjük Önöket, hogy minimum 1 méteres távolságot tartsanak tőlük és a fiókban tartózkodó további ügyfelektől.

  • Ügyintézőink a szokásos köszönési formáktól a jelen helyzetben tartózkodnak, kérjük, hogy kézfogást és egyéb fizikai kontaktust legyenek kedvesek mellőzni.

  • Kérjük, hogy a bankfiókba történő belépést követően minden esetben használja a kihelyezett kézfertőtlenítőket, ellenkező esetben ügyintézőink a kiszolgálást megtagadhatják.

  • Fokozott járványügyi intézkedés esetén elképzelhető, hogy bankfiókjaink nyitvatartását szigorúbb korlátozás alá kényszerülünk vonni, így arra kérjük, hogy erre az eshetőségre is készüljön fel.

  • ATM- hálózatunkat a megnövekedett készpénzigényre felkészítettük, ezek listáját megtalálja az alábbi oldalon, illetve természetesen bármely Mastercard kártyát elfogadó ATM-et is használhat.

Jelen oldalunk az aktuális tudnivalókkal folyamatosan frissül, így kérjük, hogy a következő időszakban – mielőtt látogatást tervez bankfiókjainkban vagy bármilyen felmerülő kérdés esetén – először tekintse meg, hogy történt-e változás az intézkedéseinkben.

Megértését, együttműködését köszönjük!

MagNet Bank Zrt.”

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) sajtóközleménye

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a koronavírus járvány miatt kialakult helyzet azonnali kezelésére pénteken egy közös online platformot hozott létre, amin keresztül összekötötte tagügynökségeinek HR vezetőit. Az ennek eredményeképp létrejött online munkacsoportban már több mint 30 ügynökségi HR szakember tud egymással folyamatosan tapasztalatot és információt cserélni, ezzel is segítve az ügynökségeket a tájékozódásban, valamint abban, hogy hatékony akcióterveket dolgozhassanak ki a vírus miatt kialakuló helyzet kezelésére.

A MAKSZ HR munkacsoportjába érkező gyakori kérdéseket, válaszokat, best practice-eket a MAKSZ a jövő héttől a weboldalán teszi közzé.

A MAKSZ elnökének tájékoztatása szerint tagügynökségeik a járvány nemzetközi terjedését látva, gyors mérlegelést követően, pár nap leforgása alatt megfeszített munkával átszervezték működésüket, felkészítették és tesztelték IT hátterüket, átálltak online meeting platformokra, valamint akciótervvel összekötött új szakmai protokollokat vezettek be, hogy a home office működés körülményeit mielőbb biztosítani tudják. Az azonnali reakciónak köszönhetően március 16. hétfőtől, megelőző intézkedésként – amíg azt a helyzet indokolja – az alábbi 46 MAKSZ ügynökség dolgozik szervezetileg home office-ban munkatársaik és ügyfeleik egészségének védelme érdekében:
  • 1080p
  • ACG
  • Artificial Group
  • Café csoport: Be Social, Café Communications, Café Media, Café PR
  • Dentsu Aegis: Isobar, Carat, Viseum
  • Greenroom
  • GroupM: Maximize, Mediacom, Mindshare, Wavemaker
  • Havas csoport: Havas Creative, Havas Media
  • HPS
  • Human Telex
  • IPG Mediabrands: Fastbridge, Initiative, Universal McCann, Reprise, Cadreon
  • McCann Budapest
  • Mediator Group
  • Merlin Communications
  • Mito
  • Omnicom Media Group: OMD, Phd
  • PanMedia Western
  • Positive Adamsky
  • Progressive
  • Publicis Groupe Hungary: Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Zenith, StarCom
  • Sky Marketing
  • Spice Communication
  • Springer&Jacoby Budapest
  • Uniomedia
  • VMLY&R, Team Red
  • Well csoport: Well Reklám, Well PR

Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke azt kéri a kommunikációs iparágtól, hogy aki csak teheti, kövesse a MAKSZ ügynökségek példáját, és mindannyiunk egészsége érdekében válassza mielőbb a home office működést. Az elnök elmondta: „a megelőzés kulcsfontosságú a járvány megfékezésében, ezért, ha minél előbb, minél többen állnak át az otthoni munkavégzésre, ezzel is csökkentve a személyes interakciók számát, annál nagyobb esélyünk lesz a vírus terjedésének lassítására, megállítására.”

Az elnök hozzátette, hogy a kialakult helyzetben sorra mondják le az ügynökségi megbízásokat, az ügyfelek hirtelen forgalomcsökkenése miatt zuhannak a költségvetések. Óriási a bizonytalanság mindkét oldalon: sajnálatos módon egyre több ügynökség és ügyfél kerülhet egyik pillanatról a másikra kilátástalan helyzetbe. Ilyen körülmények között az összetartás, az odafigyelés, a tolerancia, egymás segítése elsődleges fontosságú, ezért a MAKSZ megértést és türelmet kér mindenkitől egymás iránt, valamint kitartásra és szakmai összefogásra buzdítja a piac ügyfél- és ügynökségoldali szereplőit.

Tájékoztató a felelősségi körökről és a teendőkről

A MinusPlus építészeti iroda a PBKIK által készített táblázatból kiindulva, egy saját, magukra szabott formájában foglalta össze a legfontosabb teendőket, hozzárendelve a felelős személyt is. Így mindenki számára világos és azonnal érhető ki miért felel pontosan.

Ajánlások projektvezetőknek a kritikus helyzetben

A Villámfordítás Fordítóiroda tulajdonosa és ügyvezetője, Gál-Berey Tünde a Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezés Nagykövete. A múlt héten az alábbi kommunikációt küldték ki a projektmenedzsereiknek. Kiváló példa arra, hogyan lehet a munkaszervezéssel és a meglévő projektek kezelésével hozzájárulni a további működéshez.

 

Aki a projektmenedzserek körül dolgozik, azoknak a következő megfontolásokat ajánlom a rendkívüli
helyzetre való tekintettel:

  1. Nekünk is kell a munka, de nálunk sokkal kitettebbek a fordítóink és tolmácsaink. A tolmácsok jelenleg teljesen munka nélkül vannak, ezért sokan bejelentkeztek nálam, hogy vállalnának fordítást. Kérlek benneteket, hogy ha a projekt lehetővé teszi, inkább több kicsi részre osszunk szép projekteket, hogy több fordítónak jusson munka. Pl. Van egy 850e karakternyi megrendelésem, amelyből T.D. meg tud csinálni határidőre 600e-t, de megállapodtam vele, hogy csináljon csak 200e-t és adjuk oda a többit még 3-4 fordítónak.
  2. Eddig is kiemelten fontos volt, most elengedhetetlenül fontos, hogy a szöveg természetét és a fordítás felhasználását megfontoljuk az ajánlat elkészítésekor. Ha a válsághelyzettel kapcsolatos, a KKV-k és egyéni vállalkozások, vagy magánszemélyek ezzel kapcsolatos problémáinak kezelése a téma, akkor az ezekben az esetekben kért gyors határidőt próbáljuk a normálban hagyni. Más, mint amikor egy pályázatra kell egy cégnek felkészülni, minden más rendben van a gazdaságban. Próbáljuk megoldani felár nélkül. Ezt bátran kommunikáljátok a fordítóknak is. A hétvégén legalább 20 fordítóval beszélgettem és mindegyiktől azt kértem, hogy legyenek belátóak, igyekszünk elég munkát hozni a túléléshez, de ehhez kell az is, hogy ne akarjanak a kevesebb munkáért többet keresni, hogy kiegyensúlyozzák az esetleges kialakuló árbevétel hiányt. Nekünk is ekként kell eljárnunk. Támogassunk és várjunk, vissza fog állni a rend.
  3. A személyes ügyfélszolgálat már péntek óta szünetel, ha valakinek mégis igénye van erre, jelezzétek és próbáljuk megoldani. A kész fordításokat megfelelő körültekintéssel eljárva átadjuk, én az irodában leszek, amikor kell és odaadom. Új megrendelések esetében kérlek próbáljátok meggyőzni az ügyfelet, hogy az elektronikus ügyintézésre építsen. Ehhez használjátok bátran azt a meggyőző érvet, hogy ahol intézni akarja tovább az ügyet, ott is elektronikus ügyintézés lesz a következő napokban, hetekben. Adjatok tippeket, hogy tudná átadni a fordítandó dokumentumot.
  4. Úgy általában legyünk magunkhoz képest is nagyvonalúak, ha valaki később tud csak fizetni, mint 3 óra, céges partnereinknél a következő napokban hasonló fejetlenség lehet, mint nálunk.
  5. Esti ügyeletet ugyanúgy tartunk, bár biztosan kevesebb feladat lesz. Ezekre az üres órákra olyan feladatokat fogok kiírni, amelyekre nincs idő a normál munkanapokon, pl. master memória készítés, a memoq átállás előkészítése, blog cikkek.
 

Ne feledjétek, a cél egy és közös: megtartani a meglévő ügyleteket, vagy minimálisra csökkenteni a leállást, hogy a fordítókat is elláthassuk munkával. Ugyanígy fontos, hogy az ügyfeleink számíthassanak ránk, hogy ne állítsanak le olyasmit, csak mert úgy tűnik, nem tudjuk kiszolgálni őket. Méghozzá változatlan lelkesedéssel és feltételekkel.

Bevezetett óvintézkedések

Munkatársakra vonatkozó bevezetett óvintézkedések:

Péntektől home officeban dolgoznak Minden kollegánknak van 12 GB-nyi adatforgalma, laptopja, VPN hozzáférése, TEAMS alkalmazása.

A cégben bent fertőtlenítés, szellőztetés, no contact policy volt már előtte. Utazásokat mindenkinek be kell jelentenie, aki utazik, utána, min 2 hétig otthon kell lennie.

A CX Ray (www.cx-ray.com) segítségével napi PULSE figyelést vezettek be, ami egy online kérdésre adott válasz, hogy vagy ma. A dolgozók adhatnak magyarázó választ is, ebből lehet látni, mik az aggodalmaik, erre CEO szinten naponta reagálnak.

Áttekintették az admin folyamataikat, amit lehet, online felületre terelnek – a számlabefogadások a legnehezebb terület.

Napi szintű senior menedzsement egyeztetéseket tartanak, ahová mindenki behozhatja a gondjait, felvetéseit, javaslatait.

Igyekeznek segíteni a kollegákat, hogy zökkenőmentes legyen az otthoni munkájuk. Ha kell számítógépet, monitort adunk a gyerekek otthoni tanulásának támogatására.

 

Ügyfelek irányába bevezetett óvintézkedések:

Napi szintű digestet készítenek az ügyfeleiknek a Covid19-ről szóló legfontosabb tudnivalókról, amit grátisz megkapnak.

Kidolgoztak egy útmutatót arra, jelen helyzetben mire kell figyelni a kommunikációjuk során, milyen területek kerülnek fókuszba, és milyen elvek mentén kell a kommunikációt menedzselni az egyes csatornákon.

Új szolgáltatásokat dolgoztak ki, amit kiajánlanak nekik: streamelt események, Crisis Compass applikáció a kríziskommunikációs folyamatok támogatására, stb.

Mindenkivel egyeztetnek, hogy miként alakítsák át a prioritásokat a munka során.

Hogyan biztosítsuk a munkavállalóink jóllétét

A Sigma Technology is otthoni munkavégzésre állt át és az eddig olvasható intézkedéseken felül bevezettek új szokásokat annak érdekében, hogy a munkavállalók minél könnyebben vészelhessék át az előttük álló időszakot:

  • Elhatároztuk, hogy rendszeresen felhívunk mindenkit. Nemcsak „munkaügyben” vagy a reggeli stand-up meetingek alatt, hanem azon kívül is. Próbálunk videón is érintkezni, mert az izolációból eredő problémák nem biztos, hogy sima hanghívás alapján kiderülnek.
  • Kis csoportokat is létrehoztunk (pl. gyermekesek), akik az őket érintő problémákat szűk körben is meg tudják beszélni.
  • Rendszeresebbek lesznek a staff meeting-ek: itt próbálunk majd nem csak „arról” beszélni, hanem valahogy feldobni a hangulatot, eljátszani, hogy egy stúdióban ülünk, stb.
  • A raktáron lévő, de már nem használt laptopokat kiosztjuk azoknak a családosoknak, ahol nincs (vagy nincs elég) otthoni gépek a gyerekek tanulásához.
  • Sportversenyt szervezünk WFH idejére: a sportolással töltött perceket kell összeszámolni, és most kivételesen a séta sportnak is számít.
  • Külön figyelünk az egyedül élőkre, őket talán még rosszabbul érinti a mostani bezártság.
  • Természetesen mindenki hazaviheti az irodai széket, monitort, nyomtatót, tkp. bármit, ami otthon nincs, de segíti a munkát.

Távmunka – vállalások és szabályok

Egy olyan helyzetben, amikor a vállalkozások nehéz döntésekre kényszerülnek, és gyorsan kell alkalmazkodjanak a kiszámíthatatlan körülményekhez, a legfontosabb az, hogy a csapat ebben egymást támogató módon legyen jelen.

A vállalkozás – túl azon, hogy jogi és gazdasági értelemben mit jelent – olyan emberek szövetsége, akik nap mint nap együttműködnek közös célok elérése érdekében.

A Karson-csapat jól tud együttműködni, közös célokat valósít meg, örömmel tölti együtt az időt. Ezt viharos időkben is így akarjuk csinálni.

Vállalásaink karanténra és azon túl is

1. Türelmesen segítjük egymást és az ügyfeleinket. Tudatában vagyunk, hogy az átlagos napjaink mások szoktak lenni – sok kérdés, amit most meg kell oldanunk, sok helyzet, amit most kezelnünk kell, ismeretlen nekünk. Ez egy tanulási folyamat, amiben a technikai nehézségeken túl megjelenhetnek érzelmek, családi problémák, személyes pénzügyi vonatkozások is. A Karson-csapat vállalja, hogy az emberi dimenziót folyamatosan tiszteletben tartja.

2. Megteremtjük a munkahelyünket. A munkahelyen nincs gyerek, házastárs (még egy macska se), ellenben van kávé, fejhallgatós zenehallgatás és rend az asztalon. A Karson-csapat vállalja, hogy a távmunka környezete is Karson-munkakörnyezet – íróasztalaink a HQ-ban is megállnák a helyüket.

3. Az elektronikus térben is betartjuk a clean desk policy-t. Valós íróasztalainkon túl arra is figyelünk, hogy a megnyitott alkalmazások és böngészőablakok is a munkát támogassák. Miután valós macskáinkat letettük, valós gyerekeinket kiküldtük és valós ebédünk alatt elzártuk a tűzhelyet, a virtuális térben is becsukjuk mindazt, ami elvonja a figyelmet. A Karson-csapat vállalja, hogy a távmunka virtuális környezete is Karson-munkakörnyezet – és azt is vállaljuk, hogy kávészünetben továbbra is küldünk egymásnak lazulós tartalmat, hogy senki ne felejtsen el eleget pihenni és mosolyogni. 

4. Vigyázunk egymás idejére. Amikor közös munka van (egyeztetés, meeting), vagy amikor egymás eredményeire várunk, az idő mint erőforrás ugyanúgy jelen van a virtuális térben, mint ha fizikailag gyűlnénk össze vagy adnánk egymásnak papírokat. Tudjuk, hogy az otthoni környezetben nehezebb az órára figyelni. A Karson-csapat vállalja, hogy fokozottan ügyel az időpontok, határidők betartására és arra, hogy telefonon is elérhető legyen munkaidőben.

5. Kordában tartjuk a technológiát. Ahogy a fizikai térben a megfelelő világítás és a friss levegő, úgy a távmunkában a jól működő hardver, szoftver és internetkapcsolat kell ahhoz, hogy hatékonyak maradjunk. A Karson-csapat vállalja, hogy gondoskodik eszközei hatékonyságáról.

6. Őszinték és nyitottak vagyunk. A jelenlegi helyzetben még fontosabbnak tartjuk a nyílt kommunikációt és az egymástól való segítségkérést. Ahogy természetes módon segítünk egymásnak, amikor látjuk, hogy a másik gondterhelt, fáradt vagy például szomorú, úgy ezt egymástól távol is szeretnénk megtenni. A Karson-csapat vállalja, hogy segítséget kér és nyújt, amikor arra van szükség.

Praktikus szabályaink távmunkára

A távmunka értelmezése a Karsonnál

A távmunka, ellentétben a rugalmas munkavégzéssel (amit bármikor és akárhonnan végezhetünk), jelen esetben csupán abban különbözik a HQ munkától, hogy máshol van. Ettől függetlenül törekszünk arra, hogy a munkanap ugyanolyan jó hangulatú és hatékony legyen, mintha egy kupacban lennénk. Ehhez be kell tartanunk néhány közös szabályt.

Szabályaink

1. Friss információk: a csapattagok az erre fenntartott kommunikációs csatornán lehető leghamarabb közzétesznek minden olyan információt, amely a közös munkát befolyásolja.

2. Pontos dokumentáció: minden, a közös munkát támogató csatornát naprakészen tartunk.

3. Tesztelés: a meetingek előtt 10 perccel teszteljük az online kapcsolatot (hang, internet), és ha szükséges, kütyüt váltunk.

4. Időkeretek: az online meetingjeinkre 5 perccel hamarabb érkezünk, azaz bejelentkezünk, és pontosan kezdünk a munkával foglalkozni.

5. Kétképernyős kapcsolat: törekszünk arra, hogy a meetingeken legyen előttünk egy képernyő a videós kapcsolathoz és egy másik, amin dolgozunk (ez lehet akár telefon és laptop együttese is).

6. Papírceruza: mindig tartunk magunk mellett papírt-ceruzát, ha a technológia éppen lassú vagy kényelmetlen lenne.

7. Törzsidő: elérhetőek vagyunk a Karson napokon 9.00–12.00 és 13.00–17.00 között, és/vagy a naptárban előre jelzett programoknak megfelelően.

8. Visszajelzés: figyelembe vesszük, hogy az online kapcsolatban kevesebb a direkt (nonverbális) visszajelzés, és ennek megfelelően gyakrabban és pontosabban fogalmazzuk meg egymásnak gondolatainkat, megerősítéseinket és fejlesztési javaslatainkat.

9. Terheléscsökkentés a tanulásban: az eddigi jól bevált csatornáinkat használjuk az eddigi jól bevált módokon. Minden vonzó technológiai ötletet összegyűjtünk és megvizsgálunk majd akkor, amikor erre lesz energiánk és időnk. Csak olyan dolgot változtatunk, ahol nem érhető el optimális eredmény a már ismert és begyakorolt eszközökkel.

emerald pr

Tízlépéses pandémiás válságkezelési javaslat cégvezetők számára

A jelen járványügyi helyzetben az alábbi aktivitásokat javasoljuk a magyarországi vállalatok számára:

1. Amennyiben megoldható, rendeljen el otthoni munkavégzést minden munkatárs számára! A
vállalat segítse ebben azokat a munkatársakat, akiknek a technikai feltételek nem adottak,
például laptop kölcsönzésével! Amennyiben lehetséges, a munkatársak érjék el otthonról a
vállalat belső rendszerét, ezért bizonyos korlátozások feloldása szükséges lehet.

2. Amennyiben nem lehetséges az otthoni munkavégzés, korlátozza a munkában töltött időt és
kifejezetten tiltsa a tömegközlekedést! Ha szükséges, inkább vállalati busszal, taxival vagy
telekocsival oldják meg a munkatársak közlekedését!

3. A 60 év feletti munkatársakat, illetve a különösen veszélyeztetett csoportokba tartozókat
(gyenge immunrendszerűek, szív- és tüdőbetegek, kismamák stb.) azonnali hatállyal küldje
fizetett szabadságra!

4. Amennyiben olyan vállalatot vezet, ahol leáll a termelés, a munkatársakat fizetett
szabadságra küldje, ha szükséges, átmenetileg csökkentve minden munkatárs bérét!
Beleértve a vezetőség bérét is.

5. Amennyiben muszáj a munkatársaknak bejárni dolgozni, tegyék meg a szükséges higiéniai
lépéseket: kézfertőtlenítő, levegő fertőtlenítés, szellőztetés, emberek közötti távolság
betartása, maszkok, kesztyűk viselése.

6. Az összes belső kommunikációs felületen folyamatosan kommunikáljon a munkatársak felé!
A kommunikáció célja, hogy a munkatársak megfelelően legyenek tájékoztatva és
biztonságban érezzék magukat.

7. A vezetői kommunikációnak tartalmaznia kell az alábbi témákat: (1) mi a helyzet, (2) hogyan
hat ez a vállalatunkra, (3) milyen lépéseket tettünk eddig, (4) milyen lépéseket teszünk most
és (5) mit várunk a munkatársaktól, (6) hogyan biztosítjuk, hogy végezhessék a
munkájukat/hogyan biztosítjuk, hogy legyen bevételük, (7) milyen lépéseket teszünk már
most, hogy csökkentsük a járvány miatti bevétel-kisesést.

8. Nagyon fontos, hogy a cégvezető folyamatos kapcsolatot tartson a munkatársakkal, 2-3
naponta kommunikáljon feléjük, motiválva és megnyugtatva őket. Pandémia idején a
munkakiesés mellett a legnagyobb probléma a helyzet lelki kezelése. A vállalatvezető
feladata és felelőssége, hogy „lelket öntsön” a munkatársakba. A rendszeres kommunikáció
történhet emailben, belső vállalati honlapon, közösségi médián keresztül (belső Fb csoport,
Messenger csoport) vagy egyéb online rendszeren (Skype, Microsoft Teams stb). Jó lehetőség
a hanganyagok (podcast) készítése, amely alkalmas arra, hogy beszéd vagy interjú formában
jussanak el az üzenetek úgy, hogy a munkatársak hallják a cégvezető hangját. Még jobb a
video formában történő kommunikáció, de csak akkor, ha a cégvezető a megjelenésével
képes nyugalmat és határozottságot közvetíteni.

9. A sajtó felé történő kommunikációt a szokásosnál is jobban szigorítsuk, csak az erre kijelölt
szakemberek/vezetők nyilatkozhatnak és – mint minden válsághelyzet esetén – csak írásbeli
kérdésre és csak írásban! A telefonos interjúkat nem javasoljuk!

10. Vegye igénybe válságkezelő és válságkommunikációs szakemberek segítségét – a krízis
szakértői segítséget igényel – és amennyiben még nincs, készítsék el a vállalat válságkezelési
tervét a jövőre nézve!

Ajánlott munkahelyi protokoll pandémia esetén

Hogyan biztosítsuk a munkavállalóink jóllétét

“Az elsők között döntöttünk az éttermeink, szállodáink bezárásáról. Kollégáink nagy részéről tudtunk gondoskodni, sokan csökkentett pénzen, de tudtak maradni, kivétel nélkül mindenki együttműködő és pozitív volt.

Recepciósaink pl “ügyeleti” szolgálatot adnak az üres hotelben, közben folyik a nagytakarítás….éttermeinkkel elindultunk egy igen kedvező menüvel, amelyet saját dolgozók szállítanak házhoz, így tudjuk fenntartani a motivációt. Néhány dolgozót “kölcsön” adtunk más szektornak, ahol most több segítség kell.

A céges tartalékokat éljük most fel, de bizakodóak vagyunk, egymást támogatjuk, tartjuk a kapcsolatot online illetve a havi newsletter helyett elindultunk egy heti “energia” hírlevéllel, hogy mindenki naprakészebb tájékoztatást kaphasson, illetve saját történetek megosztásával segítjük egymást!”

Hogyan biztosítsuk a munkavállalóink jóllétét

Látogatóink, ügyfeleink és munkatársaink higiéniájának és egészségének védelmében a
Loffice-ban:

  • folyamatosan informálódunk és figyelemmel kísérjük a WHO és a Nemzeti Népegészségügyi Központ (www.koronavirus.gov.hu) által közzétett híreket és riportokat
  • gyakrabb takarítási rendet vezettünk be, különös figyelemmel a közös terek és felületek fertőtlenítésére (pl. kilincsek, asztalok, konyhapult, mosdók stb.)
  • kézfertőtlenítőket és papírzsebkendőt tettünk elérhetővé recepciónkon
  • a tereket naponta több alkalommal szellőztetjük
  • a koronavírusról és a kézmosás helyes rendjéről tájékoztatókat helyeztünk ki recepciónkon és a mosdókban
  • partnereinket és alvállalkozóinkat arra kérjük, hogy ők is a lehető legkörültekintőbben végezzék munkájukat, különösen azon termékek higiénikus szállítására és kézbesítésére, amiket a Loffice-ban használunk
 

Loffice protokoll a koronavírus alatt nálunk tartott RENDEZVÉNYEK kapcsán:

  • nem fogadunk be rendezvényeket a járványügyi helyzet visszahúzódásáig
  • a saját szervezésű rendezvényeinket mindkét országban lemondtuk
  • Budapesten, a hamarosan nyíló, Salétrom utcai új bázisunk esetében pedig már intézkedtünk a soft opening keretében történő bejárások átstrukturálásáról, és a tervezett nagy, tömeges rendezvény helyett egyéni szinten és virtuálisan lehetővé tenni az új épület látogatását, funkcióinak megismerését


Kérünk, amennyiben COWORKING CSOMAGGAL MÁR RENDELKEZEL, te is tartsd be a
következő etikettet a következő időszakban:

  • fizikai kontaktus (kézfogás, ölelés) helyett mosollyal köszöntsétek egymást
  • a lappangási időszak végéig kerüld közösségi irodánkat és rendezvényeinket, ha az elmúlt 30 napban a fertőzéssel veszélyeztetett külföldi helyszíneken jártál
  • a Loffice-ba való érkezéskor, étkezés előtt és mosdóhasználat után fertőtlenítsd kezeidet
  • amennyiben betegnek érzed magad (pl. sokat tüsszentesz, köhögsz, fáj a torkod, lázad van), kerüld az irodát és a közös tereket, valamint tarts legalább 2 méteres távolságot, ha beteg emberek vannak a közeledben
  • ne a tenyeredbe, hanem papírzsebkendőbe, vagy végső esetben könyékhajlatodba tüsszents és köhögj a használt papírzsebkendőt azonnal dobd a szemetesbe, és fertőtlenítsd kezeidet
  • amennyiben teheted, halaszd el külföldi privát és üzleti utazásaidat
  • kerüld a nagy tömegeket és a tömegrendezvényeket, ahol magasabb a fertőzés veszélye
  • kerüld a liftek és egyéb kis, zárt terek használatát, ahol másokkal való összezártságra vagy utalva
  • szedj immunerősítőt és vitaminokat
  • azonnal fordulj orvoshoz, ha az alábbi tünetek együttes jelentkezését tapasztalod magadon: láz, köhögés, torokfájás és légszomj
  • de leginkább maradj otthon és a naponta rendelkezésedre álló Loffice chatszobában tartsd a közösség tagjaival és velünk a kapcsolatot


Amennyiben ÚJ COWORKER-ként szándékodban áll a Loffice-ban dolgozni, úgy megértésedet
kérjük az alábbiak szerint:

  • új közösségi tagokat 2020. március hó 16. napjától, bizonytalan ideig nem áll módunkban fogadni

 

KOLLÉGÁINKra vonatkozó rendelkezések, ÜGYELET BEVEZETÉSE:

  • a közösségi térben ügyeletet vezetünk be, melynek során heti kétszer, egy kolléga (“napos”) végzi a coworkerek, a stúdió- vagy szolgáltatott irodát bérlő és a székhelyszolgáltatást igénybe vevő ügyfelek postájának az átvételét
  • a “naposon” kívüli többi kolléga home office-ban köteles dolgozni
  • a kollégáinkat arra kérjük, hogy kerüljék a tömegközlekedés használatát, helyette kerékpárral, sportolva, közösségi autómegosztás vagy roller segítségével érkezzenek az irodába.

Munkáltatói igazolás kijárási tilalom esetére 

A Villámfordítás fordítóiroda létrehozott, valamint magyar, angol és német nyelven elérhetővé tett egy munkáltatói igazolást, amellyel a munkavállaló bizonyíthatja, hogy a munkahelyére való bejárás miatt hagyta el az otthonát.

Lakhelyelhagyási vagy kijárási tilalom, korlátozás esetében a munkába járóknak célszerű munkáltatói igazolást kiállítani. Ezt a munkáltató állítja ki és bocsátja a munkavállaló rendelkezésére. Célszerű az iratot PDF-ben elkészíteni, aláírni, szkennelni és e-mailben megküldeni a munkát végző munkatársaknak.

A lényeg, hogy az igazolás tartalmazza mindkét fél adatait, azt, hogy a munkavállaló jelenleg is alkalmazásban áll és munkavégzés céljából mehet lakcíméről a munkavégzés helyére (akár több telephelyet is fel lehet sorolni, ha több munkavégzési helye van a dolgozónak).

Az igazolás minták az alábbi honlapról tölthetők le: Letöltés

 

 

Helyiségbérleti szerződések teljesítése a járványügyi veszélyhelyzetben

A járványügyi veszélyhelyzetben meghozott kormányzati intézkedések, illetve a vállalkozások tulajdonosai által meghozott döntések hatására számos bérlő került olyan helyzetbe, hogy szerződéses kötelezettségeit részlegesen vagy egyáltalán nem tudja, vagy csak aránytalan nehézségekkel tudná teljesíteni. Így sokakban felmerül a kérdés, mentesülhet-e a bérlő a bérleti díj fizetési kötelezettsége teljesítése alól.

A Törös Ügyvédi Iroda csapata egy dokumentumban gyűjtötték össze a helyiségbérleti szerződések teljesítésére vonatkozó szabályokat a mostani járványügyi veszélyhelyzetben. 

A teljes dokumentum az alábbi linkről tölthető le: Letöltés

Vállalható Üzleti Szereplők protokolljai cégnév nélkül megosztva

Partneri és munkatársakkal való kommunikáció

A közösségünk egyik tagja az alábbi leveleket küldte ki a hét folyamán a partnereinek és a munktarásaknak.

Partnereknek kiküldött levél:

„Tisztelt Partnerünk!

A cégünk vezetősége dolgozóinak egészségvédelme érdekében 2020.03.13-tól előre láthatóan két hét időtartamig home office munkavégzést rendelt el, az iroda zárva lesz, amely időtartam alatt az ügyfélfogadás is szünetel. Egyúttal szeretnénk tájékoztatni, hogy postai küldeményeket sem tudunk átvenni, ezért a papíralapú dokumentációt kérjük scannelt formában, e-mailben megküldeni az ügyintézéshez.

Természetesen az adatcsere-szoftverekkel, adatszobákban elérhető és egyéb online szoftver alapú adatátvitel ezidő alatt is folyamatosan üzemel.

Online és telefonon munkaidőben továbbra is elérhető vagyok, közvetlen számom és/vagy, ezt döntsd el: (mobilszámod) és/vagy 06 1 (ide a közvetlen mellék fővonali számod száma)

Üzletág managerünk elérhetősége:

(a szakmenedzsered neve, e-mail címe, hivatali mobil telefonszáma)

Köszönjük a megértésüket, s további jó munkát kívánunk!

Üdvözlettel”

Munkatársaknak kiküldött tájékoztató:

  • Az angol nyelvórák skype-on/messengeren lesznek megtartva a tanárnővel, erről a recepció külön egyeztetést küld a résztvevőknek
  • A német órákat is tereljük át online, ha ez nem lehetséges, kérem, a helyzetre tekintettel az érintett kollégák mondják le a következő két hétben a szokásos csatornákon
  • A 03.19-re tervezett foglalkozás-egészségügyi vizsgálatot későbbre halasztjuk, az új időpontról tájékoztatom majd az érintetteket
  • Kérjük a tervezett ügyféltalálkozókat mondjátok le, s kérjétek meg az ügyfeleket, hogy a könyvelendő/feldolgozandó anyagot scannelt formában, online küldjék meg számunkra.
  • Hétfőtől postát és futárt sem fogadunk! * Kérjük, a megrendelt ebédeket, egyéb csomagokat, amelyeket az irodába kértetek, irányítsátok át!
  • Kérjük, a hűtőszekrényből vigyétek haza a csomagokat, ételhordókat. Csütörtökön a takarítónő fertőtlenítő nagytakarítást tart, s ki fogja dobni az ott talált ételeket.
  • A kommunikációról külön tájékoztatást adunk.**

 

* Igazából egyeztettünk a postai szolgáltatóval, az irodavezető egy héten kétszer, egyeztetett időpontban átveszi a postai küldeményeket és feladja az esetlegesen nála keletkező sürgős postát. Amennyiben esetleg az irodaházat lezárják, a szerződéses postánkon át tudjuk venni a leveleket. Ezek tartalmáról, intézkedést igénylő feladatokról az irodavezető tájékoztatja az érintetteket.

A takarítónő napi munkarendje heti kettő napra módosult. Lemondtuk a masszázs, a heti két gyümölcskosár megrendelését.

A telefonvonalainkat szakember segítségével átprogramoztuk: a kollégák a saját mellékállomásukról átirányították a mobiljukra (akinek céges telefonja van, arra). Hogy ne okozzunk a kollégáknak plusz költséget, a szoftvercsomagunk tartalmazza a Skype for Business előfizetést, hívást ezen is kezdeményezhetnek az ügyfelekkel.

Az IT hátteret külsős szolgáltatónk adja, teljes erőbedobással mellettünk állnak, távoli eléréssel minden technikai segítséget megkapunk otthon is.

A home office munkavégzés a recepciós kolléganőnk pozíciójában nem értelmezhető. 

Ő és az irodavezető a „futárok” (szerencsére mindketten közel laknak az irodához), ha olyan feladat adódna, amely személyes kontaktot igényel, legkésőbb fél órán belül benn tudnak lenni. Mindketten magukhoz vettek egy-egy taxikártyát és természetesen náluk is van laptop, telefon. A fővonali telefonszám az irodavezető mobiljára van irányítva, s ő az „üzenetközpont”, de egyébként is használjuk a belső csoportos e-mail küldést. Az irodavezető az ügyeletes, ő veszi át a postát, tartja a kapcsolatot az irodaházzal is. Az irodánk ajtajára kitettünk egy tájékoztatót.

A recepciós, az irodavezető és a kommunikációs vezető számát minden érintett tudja, havaria esetén tudjuk értesíteni az ügyvezetőket további intézkedést kérve.

** Kommunikáció:

  1. belső és külső kommunikáció is: az intézkedések az egészségügyi kockázat minimálisra csökkentése és a kollégák egészségének védelme érdekében kerültek bevezetésre. Az iroda nincs lezárva, látogatható.
  2. belső kommunikáció ráerősítése még: a Teams applikáció segítségével (ezeket az üzletágak már korábban is használták egymás között), egyébként közös céges Teams felületünk is van.
  3. kértük a kollégákat a szorosabb szakmai kommunikációra: tessék egyeztetni a szakmenedzserrel, felelős partnerrel az ügyfelet érintő kérdésekben.
  4. tájékoztattuk az irodaház üzemeltetőjét, a szolgáltatóinkat, valamint végignéztük a naptárfoglalásokat / tárgyalófoglalásokat, kit szükséges még értesítenünk, ezeket megtettük.
  5. külső kommunikációként megkértük a kollégákat, tájékoztassák az ügyfeleiket, valamint hamarosan kitesszük a honlapunkra és a Facebookra is. A lényeg, hogy az üzenet pozitív legyen, ne keltsen pánikot és biztosítsuk arról az ügyfeleket, hogy a munkamenet rendben zajlik

Fázisok bevezetése

0. fázis – Készültségben
  1. Az egészségügyi előírások gyakorlása
  2. Felesleges üzleti utak korlátozása
  3. A városon kívül járt (akár országon belül vagy kívül) kollégák számára kötelező önkéntes karantén
1. fázis – Jelentős mértékű terjedés észlelése
  1. Az iroda elérhető
  2. Nem ajánlott tömegközlekedéssel közlekedni
  3. Az irodaházban tilos külsős vendégeket fogadni
  4. Külsős rendezvények lemondása
  5. Otthoni munkavégzés – a nyilvános helyeket, például a kávézókat vagy a könyvtárakat, valamint a tömött helyeket kerülni kell
  6. Az irodai takarítási ütemtervek fejlesztése, hogy azok gyakoribbak/mélyrehatóbbak legyenek, különös figyelemmel a nagy forgalmú területeket (felvonók, tárgyalótermek, mosdók, étkezési területek), valamint speciális tartályok elhelyezése a használt arcmaszkok számára
2. fázis – helyi járvány
  1. Kötelező otthoni munkavégzés – a nyilvános helyek, például kávézók vagy könyvtárak, valamint a tömött helyek kerülése
  2. Az iroda zárva tart
3. fázis
  1. Normál napi működés és munkavégzés visszaállítása

Értékvezérelt vezetők

Téged mi vezérel döntéseidben? Mondd el itt, és csatlakozz!