Jópéldák

A pozitív példák és a történetek megosztásával jobbá tehetjük a környezetünket, cégünk működését, saját magunkat. A Jópéldák olyan Vállalható Üzleti Szereplők, akik létrehoztak egy olyan projektet, kezdeményezést, működési formát vagy egyéb aktivitást, amelyre büszkék, és amelyek a közösség más tagjai számára is értékesek, implementálhatók és példaértékűek lehetnek.

A jó gyakorlatoknak az alábbi kritériumoknak kell megfelelniük és az alábbi területek bármelyikére vonatkozhatnak:

  • pénzügyi integritás
  • munkatársakkal való kapcsolat
  • partnerekkel való kapcsolat
  • értékalapú működési alapok

Jópélda lehet akár minősítési rendszer, folyamatleírás, civil együttműködési projekt, értékelési rendszer, beszállítói kiválasztó rendszer, munkavállalói ösztönző rendszerek, átlátható költségtervezés, transzparens költségvetés, ügyfél elégedettség mérések és visszajelzési rendszerek, de bármi más is, amire büszkék vagytok, beleillik a fenti kategóriákba, és már van tapasztalat a bevezetéséről.

A Jópélda megfogalmazásakor, nyilvánossággal való megosztásakor érdemes az alábbi szempontokra és kérdésekre figyelni, ezekre választ adni a leírásban.

Eredményesség és hatékonyság: Miket tartotok a legfontosabb eredményeknek és milyen erőforrásból valósítottátok meg őket? Az eredményeitek mennyire szektorspecifikusak?

Értékalapúság: Hogyan érvényesül az értékközvetítés? Milyen értékeket közvetítettetek?

Eredmények átadása: Az eredményeiteket hogyan tudják mások adaptálni? Dokumentáljátok az eredményeket? Kép, videó, leírás? Ezek hol elérhetőek? Hogyan ültethetők át más szektorokra, más szereplőkre, más környezetre?

Fenntarthatóság: Az eredmények hosszú távon fenntarthatóak? Milyen erőforrások szükségesek ehhez?

A példákat max kétoldalas leírással várjuk az email-címre. Amennyiben már van kész leírásod olyan projektről, amely ide illhet, de több vagy kevesebb mint két oldal, várjuk azt is a fenti email címre, segítünk a szerkesztésében.

A Jópéldákat az alábbi felületeken fogjuk kommunikálni: Bridge Budapest weboldala, social media felületein, hírlevelek, közösségünk tagjai között valamint külső kommunikációban is. Minden kommunikációs felületen feltüntetjük a cég nevét.