A Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezés Nagykövetei és a Minősített Üzleti Szereplők azonnali segítségnyújtásként megosztották a saját cégeiknél használatos protokollokat és előírásokat, amelyeket a jelenlegi válsághelyzet esetében alkalmaznak. Ezen az oldalon javaslatokat, előírásokat, folyamatleírásokat találtok.
Jelenleg nagyon sok vállalat áll át az otthoni munkavégzésre. Nagykövetünk, a Job.hu munkatársai is holnaptól kezdve otthonról fognak dolgozni. Ahhoz, hogy a csapatok tagjai és a vezetőség is hatékonyan tudjon haladni a feladatokkal, létrehoztak egy home office feladatlistát, ahol könnyen nyomonkövethető hogyan haladnak a különböző projektek és feladatok. Ezt a listát a nap végén a csapatok vezetője összegzi és ez alapján lehet létrehozni a másnapi feladatlistát.
A feladatlista letölthető verzióját erre a linkre kattintva éritek el.
2020.01.28.
– elkezdődött a dolgozói tájékoztatás a koronavírussal kapcsolatos fejleményekről.
– a dolgozók tájékoztatását folyamatosan sűrítették, heti 3 hírt küldtek ki
– márciustól már naponta informálják dolgozóinkat a hírekről és a betegség megelőzésével kapcsolatosan
– tájékoztatót adtak ki a betegség esetén szükséges teendőkkel kapcsolatosan. (orvosi telefonszámok stb.)
Dolgozóikat több csatornán keresztül informálják annak érdekében, hogy a hírek a teljes dolgozói körhöz fél napon belül eljussanak: akár munkában, pihenőnapon vagy szabadságon vannak
– tájékoztató falra kifüggesztik az aktualitásokat
– emailben küldenek információkat
– viber alapú vállalati chat bot-on keresztül a “SaliKapitány” folyamatos információval lát el minden okostelefonnal rendelkező kollegát
– az okostelefonnal nem rendelkezők részére “mentort” jelöltek ki, akik feladata az információ átadása
2020.02.24.
– szigorították a külföldről érkező nyersanyag szállítmányaik sofőrjeivel kapcsolatosan intézkedéseket
– személyi higiéniai eszközöket, mint pl. szájmaszk- biztosítanak és a hordásukat kötelezővé tették
– kézfertőtlenítést kötelezővé tették, kontrollálják
– elkülönített toalett használatát (mobil WC) biztosították, valamint az építő munkásoknak külön mobil WC-t biztosítottak
– gyártelepre való belépést megtiltottuk
2020.02.26.
– kiemelt figyelmet fordítanak a személyi higiéniai eszközök, fertőtlenítők, takarítószerek használatára
– az anyagok készletezésére: hetente készlet ellenőrzést végeznek
– a gyártás során szükséges védőeszköz igényüket biztosítani tudják, a szigorodó szabályok miatt szükséges fokozott igény is rendelkezésre áll. Jelenleg 6 havi biztonsági készletet tartanak.
2020.02.29.
– vészhelyzeti gyártási terveiket felülvizsgálták, készenlétben tartják, vészhelyzeti partnereiket tesztelik
– nyersanyagbeszállítókkal és logisztikai partnereikkel napi kapcsolatban vannak, gyorsan reagálnak a változó helyzetre
– karton, fólia készleteket növelték, egyeztettek alternatív megoldásokról
– dolgozói létszámot érintő esetleges változásokat felülvizsgálták: kiemelten érintett dolgozók összeírása, pótlási terv elkészítése megtörtént
– 65 év felettiek
– asztmások
– magas vérnyomással rendelkezők
– speciális kezelést kapó kollegák, akiknél az immunrendszer legyengített
– kieső dolgozók hirtelen pótlására felkészültek (bérbeadó cégekkel egyeztetés)
– csökkentett mennyiségű gyártást átgondolták, prioritásokat egyeztettek
– csökkentett termékszortiment prioritásait összeállították
– az Eisberg csoport gyártási kapacitásainak, tartalékainak felülvizsgálata, ezzel kapcsolatos információk összegyűjtése (contingency partnerek, tervek egyeztetése)
2020.03.03.
– heti 3-szori vezetőségi konferencia megbeszélés történik az Eisberg csoport tagjai közt, információt cserélnek az aktuális helyzetről, országonként
– központi válságstábot hoztak létre, országonként vészhelyzet kezelő személyeket jelöltek ki
– nyersanyag elérhetőséget és rendelkezésre álló mennyiséget napi szinten ellenőrzik csoportszinten nyersanyag szállítási lehetőségek, útvonalak ellenőrzését szintén napi szinten kontrollálják
– beszállítói vészhelyzeti tervek meglétét ellenőrzik
– a betegséggel kapcsolatos, dolgozókat érintő új információkat megosztják egymással
2020.03.03.
– üzleti utak csak cégcsoport CEO engedéllyel nagyon szükséges esetben történhettek
2020.03.06.
– határozatlan időre felfüggesztették üzemeink látogatását
2020.03.12.
– az üzleti utakat az Eisberg CEO határozatlan időre teljesen felfüggesztette: megbeszélések, kapcsolattartás online eszközökön keresztül
– A nagy létszámú eseményeket megszüntették.
– Bolti és rendezvény kóstoltatásokat felfüggesztették.
– Dolgozói tájékoztatókat, oktatásokat, megbeszéléseket kis létszámú csoportokban, vagy alternatív módon végzik.
2020.03.12.
– Minden, az Eisberg üzembe belépő, nem Eisberg alkalmazott esetében a bejáratnál maszkot adnak, és kézfertőtlenítést végeznek.
2020.03.13.
– Minden gyártelepre lépő dolgozó és külsős partner (sofőr, postás, csomag- és ételszállító, egyéb partnerek, vendégek) testhőmérsékletét megmérik nem testkontakt hőmérőkkel.
Az MVÜK Zrt. 500 tagú közössége a magyar gazdaság teljes spektrumát lefedi, így több tisztítószer- és fertőtlenítőszer gyártó cég is a közösségük tagja. Megosztották a Vállalható Üzleti Szereplőkkel a közösségükből a tisztító- és fertőtlenítőszer gyártó tagjaikat.
Az elérhetőségeikkel kapcsolatban vegyétek fel a kapcsolatot az MVÜK-val: [email protected]
A Schiller Autó Család az alábbi levél kiküldésével tájékoztatta a munkatársait a múlt héten. A helyzet azóta sokat változott, de a lent olvasható levél jó példa arra, hogyan kommunikálhatja a helyzetet egy cég a munkavállalói felé
„Az utóbbi időben számos hír jelent meg a sajtóban a COVID-19 koronavírusról. Ezzel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk közre munkatársaink részére:
A Schiller Autó Család számára rendkívül fontos munkatársainak egészsége, ezért igyekszünk megteremteni az egészséges munkavégzéshez szükséges körülményeket. Elsődlegesnek tartjuk az egészség megőrzése szempontjából a megelőzést és hogy az esetleges megbetegedések esetén mindenki gyógyultan térjen vissza a munkahelyére!
A vírus hatásáról, annak veszélyeiről szeretnénk itt néhány tényszerű megállapítás tenni,
az információk az ÁNTSZ-től és a Nemzeti Népegészségügyi Központtól származnak.
„Gyanús (vírus fertőzöttnek tekinthető) az a személy, aki 38 fok feletti lázzal kopogtat orvosánál, és 14 napon belül szoros kapcsolatban állt valószínűsített vagy igazolt COVID-19 koronavírussal fertőzött személlyel, illetve olyan területen járt, ahol a közösségi terjedés lehetősége adott. Ezek a területek jelenleg Kína, Szingapúr, Japán, Dél-Korea és Irán, valamint Olaszország négy tartománya.”
A COVID-19 koronavírus Magyarországon jelenleg nincs jelen – nincs regisztrált beteg! Európában is csak korlátozottan van jelen.
Tájékoztató a megtett intézkedésekről:
Esetleges járványhelyzet és az általános járványmegelőzés céljából a cégcsoport vezetése az alábbi intézkedéseket hozta meg:
Az elhalasztható céges külföldi utazásokat töröltük és átütemeztük későbbi időpontra
Minden telephelyre a kézmosóba fertőtlenítő folyadék került beszerzésre a kéztisztító folyadék mellett vagy helyett
Minden telephelyre érintésmentes lázmérő kerül beszerzésre, hogy a lázas betegek detektálhatóak legyenek
Cseppfertőzés elkerülése érdekében minden telephelyre készenlétbe helyezünk orvosi maszkot és gumikesztyűt amint beszállítónktól megérkezik
Alkoholos kézfertőtlenítő géleket helyezünk ki az ügyfélterekbe az elkövetkező napokban
Mind munkavégzésben, munkarendben és általános munkaszervezésben jelenleg nem indokolt semmilyen változtatás. Az általános helyzet esetleges romlása esetére a szervezeti egység vezetők megkapták az intézkedési tervet.
Kérünk minden munkatársat, hogy mind a saját egészségét figyelve, mind a munkatársakét az alábbiak szerint járjon el:
Amennyiben valaki rosszul érzi magát, bármely betegség gyanúja merül fel, az ne kezdje meg a munkát, hanem értesítse munkahelyi vezetőjét és forduljon orvoshoz
Magas láz (38 fok feletti) tapasztalása esetén ne személyesen jelenjen meg a háziorvosnál, hanem előbb telefonon konzultáljon vele.
Akinek krónikus megbetegedése van, konzultáljon háziorvosával; a járvány hazai megjelenése esetén – egyeztetve felettesével – szabadságot vegyen ki.
Továbbá fontosnak tartjuk kiemelni, hogy kerülni kell a pánikhelyzet kialakulását! Jelenleg is tart az influenzajárvány, sok a náthás megbetegedés, egy tüsszentéstől ezért ne essünk pánikba.
Akinek kérdése, észrevétele van, az forduljon feletteséhez vagy a HR igazgatóhoz.
Ügyfeleink továbbra is számítanak ránk és magas szintű kiszolgálásukra.”
A MagNetBank az alábbi tájékoztatót küldte ki az ügyfélkörének:
„Ügyfeleket érintő fontos banki intézkedések
Tisztelt Ügyfelünk!
Annak érdekében, hogy Önt és családját, valamint kollégáinkat egyaránt a legnagyobb biztonságban tudjuk a hazánkban kialakult vírusveszély közepette, a MagNet Bank számos intézkedést foganatosított. Célunk, hogy minden ügyfelünk számára úgy biztosítsuk a kényelmes és zökkenőmentes banki ügyintézést, hogy mindeközben aktív szerepet vállaljunk a vírus terjedésének megelőzésében.
A fentiek kapcsán az alábbi fontos tudnivalókról tájékoztatjuk:
Jelen oldalunk az aktuális tudnivalókkal folyamatosan frissül, így kérjük, hogy a következő időszakban – mielőtt látogatást tervez bankfiókjainkban vagy bármilyen felmerülő kérdés esetén – először tekintse meg, hogy történt-e változás az intézkedéseinkben.
Megértését, együttműködését köszönjük!
MagNet Bank Zrt.”
A MinusPlus építészeti iroda a PBKIK által készített táblázatból kiindulva, egy saját, magukra szabott formájában foglalta össze a legfontosabb teendőket, hozzárendelve a felelős személyt is. Így mindenki számára világos és azonnal érhető ki miért felel pontosan.
A Villámfordítás Fordítóiroda tulajdonosa és ügyvezetője, Gál-Berey Tünde a Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezés Nagykövete. A múlt héten az alábbi kommunikációt küldték ki a projektmenedzsereiknek. Kiváló példa arra, hogyan lehet a munkaszervezéssel és a meglévő projektek kezelésével hozzájárulni a további működéshez.
Aki a projektmenedzserek körül dolgozik, azoknak a következő megfontolásokat ajánlom a rendkívüli
helyzetre való tekintettel:
Ne feledjétek, a cél egy és közös: megtartani a meglévő ügyleteket, vagy minimálisra csökkenteni a leállást, hogy a fordítókat is elláthassuk munkával. Ugyanígy fontos, hogy az ügyfeleink számíthassanak ránk, hogy ne állítsanak le olyasmit, csak mert úgy tűnik, nem tudjuk kiszolgálni őket. Méghozzá változatlan lelkesedéssel és feltételekkel.
Munkatársakra vonatkozó bevezetett óvintézkedések:
Péntektől home officeban dolgoznak Minden kollegánknak van 12 GB-nyi adatforgalma, laptopja, VPN hozzáférése, TEAMS alkalmazása.
A cégben bent fertőtlenítés, szellőztetés, no contact policy volt már előtte. Utazásokat mindenkinek be kell jelentenie, aki utazik, utána, min 2 hétig otthon kell lennie.
A CX Ray (www.cx-ray.com) segítségével napi PULSE figyelést vezettek be, ami egy online kérdésre adott válasz, hogy vagy ma. A dolgozók adhatnak magyarázó választ is, ebből lehet látni, mik az aggodalmaik, erre CEO szinten naponta reagálnak.
Áttekintették az admin folyamataikat, amit lehet, online felületre terelnek – a számlabefogadások a legnehezebb terület.
Napi szintű senior menedzsement egyeztetéseket tartanak, ahová mindenki behozhatja a gondjait, felvetéseit, javaslatait.
Igyekeznek segíteni a kollegákat, hogy zökkenőmentes legyen az otthoni munkájuk. Ha kell számítógépet, monitort adunk a gyerekek otthoni tanulásának támogatására.
Ügyfelek irányába bevezetett óvintézkedések:
Napi szintű digestet készítenek az ügyfeleiknek a Covid19-ről szóló legfontosabb tudnivalókról, amit grátisz megkapnak.
Kidolgoztak egy útmutatót arra, jelen helyzetben mire kell figyelni a kommunikációjuk során, milyen területek kerülnek fókuszba, és milyen elvek mentén kell a kommunikációt menedzselni az egyes csatornákon.
Új szolgáltatásokat dolgoztak ki, amit kiajánlanak nekik: streamelt események, Crisis Compass applikáció a kríziskommunikációs folyamatok támogatására, stb.
Mindenkivel egyeztetnek, hogy miként alakítsák át a prioritásokat a munka során.
A Sigma Technology is otthoni munkavégzésre állt át és az eddig olvasható intézkedéseken felül bevezettek új szokásokat annak érdekében, hogy a munkavállalók minél könnyebben vészelhessék át az előttük álló időszakot:
Egy olyan helyzetben, amikor a vállalkozások nehéz döntésekre kényszerülnek, és gyorsan kell alkalmazkodjanak a kiszámíthatatlan körülményekhez, a legfontosabb az, hogy a csapat ebben egymást támogató módon legyen jelen.
A vállalkozás – túl azon, hogy jogi és gazdasági értelemben mit jelent – olyan emberek szövetsége, akik nap mint nap együttműködnek közös célok elérése érdekében.
A Karson-csapat jól tud együttműködni, közös célokat valósít meg, örömmel tölti együtt az időt. Ezt viharos időkben is így akarjuk csinálni.
Vállalásaink karanténra és azon túl is
1. Türelmesen segítjük egymást és az ügyfeleinket. Tudatában vagyunk, hogy az átlagos napjaink mások szoktak lenni – sok kérdés, amit most meg kell oldanunk, sok helyzet, amit most kezelnünk kell, ismeretlen nekünk. Ez egy tanulási folyamat, amiben a technikai nehézségeken túl megjelenhetnek érzelmek, családi problémák, személyes pénzügyi vonatkozások is. A Karson-csapat vállalja, hogy az emberi dimenziót folyamatosan tiszteletben tartja.
2. Megteremtjük a munkahelyünket. A munkahelyen nincs gyerek, házastárs (még egy macska se), ellenben van kávé, fejhallgatós zenehallgatás és rend az asztalon. A Karson-csapat vállalja, hogy a távmunka környezete is Karson-munkakörnyezet – íróasztalaink a HQ-ban is megállnák a helyüket.
3. Az elektronikus térben is betartjuk a clean desk policy-t. Valós íróasztalainkon túl arra is figyelünk, hogy a megnyitott alkalmazások és böngészőablakok is a munkát támogassák. Miután valós macskáinkat letettük, valós gyerekeinket kiküldtük és valós ebédünk alatt elzártuk a tűzhelyet, a virtuális térben is becsukjuk mindazt, ami elvonja a figyelmet. A Karson-csapat vállalja, hogy a távmunka virtuális környezete is Karson-munkakörnyezet – és azt is vállaljuk, hogy kávészünetben továbbra is küldünk egymásnak lazulós tartalmat, hogy senki ne felejtsen el eleget pihenni és mosolyogni.
4. Vigyázunk egymás idejére. Amikor közös munka van (egyeztetés, meeting), vagy amikor egymás eredményeire várunk, az idő mint erőforrás ugyanúgy jelen van a virtuális térben, mint ha fizikailag gyűlnénk össze vagy adnánk egymásnak papírokat. Tudjuk, hogy az otthoni környezetben nehezebb az órára figyelni. A Karson-csapat vállalja, hogy fokozottan ügyel az időpontok, határidők betartására és arra, hogy telefonon is elérhető legyen munkaidőben.
5. Kordában tartjuk a technológiát. Ahogy a fizikai térben a megfelelő világítás és a friss levegő, úgy a távmunkában a jól működő hardver, szoftver és internetkapcsolat kell ahhoz, hogy hatékonyak maradjunk. A Karson-csapat vállalja, hogy gondoskodik eszközei hatékonyságáról.
6. Őszinték és nyitottak vagyunk. A jelenlegi helyzetben még fontosabbnak tartjuk a nyílt kommunikációt és az egymástól való segítségkérést. Ahogy természetes módon segítünk egymásnak, amikor látjuk, hogy a másik gondterhelt, fáradt vagy például szomorú, úgy ezt egymástól távol is szeretnénk megtenni. A Karson-csapat vállalja, hogy segítséget kér és nyújt, amikor arra van szükség.
Praktikus szabályaink távmunkára
A távmunka értelmezése a Karsonnál
A távmunka, ellentétben a rugalmas munkavégzéssel (amit bármikor és akárhonnan végezhetünk), jelen esetben csupán abban különbözik a HQ munkától, hogy máshol van. Ettől függetlenül törekszünk arra, hogy a munkanap ugyanolyan jó hangulatú és hatékony legyen, mintha egy kupacban lennénk. Ehhez be kell tartanunk néhány közös szabályt.
Szabályaink
1. Friss információk: a csapattagok az erre fenntartott kommunikációs csatornán lehető leghamarabb közzétesznek minden olyan információt, amely a közös munkát befolyásolja.
2. Pontos dokumentáció: minden, a közös munkát támogató csatornát naprakészen tartunk.
3. Tesztelés: a meetingek előtt 10 perccel teszteljük az online kapcsolatot (hang, internet), és ha szükséges, kütyüt váltunk.
4. Időkeretek: az online meetingjeinkre 5 perccel hamarabb érkezünk, azaz bejelentkezünk, és pontosan kezdünk a munkával foglalkozni.
5. Kétképernyős kapcsolat: törekszünk arra, hogy a meetingeken legyen előttünk egy képernyő a videós kapcsolathoz és egy másik, amin dolgozunk (ez lehet akár telefon és laptop együttese is).
6. Papírceruza: mindig tartunk magunk mellett papírt-ceruzát, ha a technológia éppen lassú vagy kényelmetlen lenne.
7. Törzsidő: elérhetőek vagyunk a Karson napokon 9.00–12.00 és 13.00–17.00 között, és/vagy a naptárban előre jelzett programoknak megfelelően.
8. Visszajelzés: figyelembe vesszük, hogy az online kapcsolatban kevesebb a direkt (nonverbális) visszajelzés, és ennek megfelelően gyakrabban és pontosabban fogalmazzuk meg egymásnak gondolatainkat, megerősítéseinket és fejlesztési javaslatainkat.
9. Terheléscsökkentés a tanulásban: az eddigi jól bevált csatornáinkat használjuk az eddigi jól bevált módokon. Minden vonzó technológiai ötletet összegyűjtünk és megvizsgálunk majd akkor, amikor erre lesz energiánk és időnk. Csak olyan dolgot változtatunk, ahol nem érhető el optimális eredmény a már ismert és begyakorolt eszközökkel.
A jelen járványügyi helyzetben az alábbi aktivitásokat javasoljuk a magyarországi vállalatok számára:
1. Amennyiben megoldható, rendeljen el otthoni munkavégzést minden munkatárs számára! A
vállalat segítse ebben azokat a munkatársakat, akiknek a technikai feltételek nem adottak,
például laptop kölcsönzésével! Amennyiben lehetséges, a munkatársak érjék el otthonról a
vállalat belső rendszerét, ezért bizonyos korlátozások feloldása szükséges lehet.
2. Amennyiben nem lehetséges az otthoni munkavégzés, korlátozza a munkában töltött időt és
kifejezetten tiltsa a tömegközlekedést! Ha szükséges, inkább vállalati busszal, taxival vagy
telekocsival oldják meg a munkatársak közlekedését!
3. A 60 év feletti munkatársakat, illetve a különösen veszélyeztetett csoportokba tartozókat
(gyenge immunrendszerűek, szív- és tüdőbetegek, kismamák stb.) azonnali hatállyal küldje
fizetett szabadságra!
4. Amennyiben olyan vállalatot vezet, ahol leáll a termelés, a munkatársakat fizetett
szabadságra küldje, ha szükséges, átmenetileg csökkentve minden munkatárs bérét!
Beleértve a vezetőség bérét is.
5. Amennyiben muszáj a munkatársaknak bejárni dolgozni, tegyék meg a szükséges higiéniai
lépéseket: kézfertőtlenítő, levegő fertőtlenítés, szellőztetés, emberek közötti távolság
betartása, maszkok, kesztyűk viselése.
6. Az összes belső kommunikációs felületen folyamatosan kommunikáljon a munkatársak felé!
A kommunikáció célja, hogy a munkatársak megfelelően legyenek tájékoztatva és
biztonságban érezzék magukat.
7. A vezetői kommunikációnak tartalmaznia kell az alábbi témákat: (1) mi a helyzet, (2) hogyan
hat ez a vállalatunkra, (3) milyen lépéseket tettünk eddig, (4) milyen lépéseket teszünk most
és (5) mit várunk a munkatársaktól, (6) hogyan biztosítjuk, hogy végezhessék a
munkájukat/hogyan biztosítjuk, hogy legyen bevételük, (7) milyen lépéseket teszünk már
most, hogy csökkentsük a járvány miatti bevétel-kisesést.
8. Nagyon fontos, hogy a cégvezető folyamatos kapcsolatot tartson a munkatársakkal, 2-3
naponta kommunikáljon feléjük, motiválva és megnyugtatva őket. Pandémia idején a
munkakiesés mellett a legnagyobb probléma a helyzet lelki kezelése. A vállalatvezető
feladata és felelőssége, hogy „lelket öntsön” a munkatársakba. A rendszeres kommunikáció
történhet emailben, belső vállalati honlapon, közösségi médián keresztül (belső Fb csoport,
Messenger csoport) vagy egyéb online rendszeren (Skype, Microsoft Teams stb). Jó lehetőség
a hanganyagok (podcast) készítése, amely alkalmas arra, hogy beszéd vagy interjú formában
jussanak el az üzenetek úgy, hogy a munkatársak hallják a cégvezető hangját. Még jobb a
video formában történő kommunikáció, de csak akkor, ha a cégvezető a megjelenésével
képes nyugalmat és határozottságot közvetíteni.
9. A sajtó felé történő kommunikációt a szokásosnál is jobban szigorítsuk, csak az erre kijelölt
szakemberek/vezetők nyilatkozhatnak és – mint minden válsághelyzet esetén – csak írásbeli
kérdésre és csak írásban! A telefonos interjúkat nem javasoljuk!
10. Vegye igénybe válságkezelő és válságkommunikációs szakemberek segítségét – a krízis
szakértői segítséget igényel – és amennyiben még nincs, készítsék el a vállalat válságkezelési
tervét a jövőre nézve!
„Az elsők között döntöttünk az éttermeink, szállodáink bezárásáról. Kollégáink nagy részéről tudtunk gondoskodni, sokan csökkentett pénzen, de tudtak maradni, kivétel nélkül mindenki együttműködő és pozitív volt.
Recepciósaink pl “ügyeleti” szolgálatot adnak az üres hotelben, közben folyik a nagytakarítás….éttermeinkkel elindultunk egy igen kedvező menüvel, amelyet saját dolgozók szállítanak házhoz, így tudjuk fenntartani a motivációt. Néhány dolgozót “kölcsön” adtunk más szektornak, ahol most több segítség kell.
A céges tartalékokat éljük most fel, de bizakodóak vagyunk, egymást támogatjuk, tartjuk a kapcsolatot online illetve a havi newsletter helyett elindultunk egy heti “energia” hírlevéllel, hogy mindenki naprakészebb tájékoztatást kaphasson, illetve saját történetek megosztásával segítjük egymást!”
Látogatóink, ügyfeleink és munkatársaink higiéniájának és egészségének védelmében a
Loffice-ban:
Loffice protokoll a koronavírus alatt nálunk tartott RENDEZVÉNYEK kapcsán:
Kérünk, amennyiben COWORKING CSOMAGGAL MÁR RENDELKEZEL, te is tartsd be a
következő etikettet a következő időszakban:
Amennyiben ÚJ COWORKER-ként szándékodban áll a Loffice-ban dolgozni, úgy megértésedet
kérjük az alábbiak szerint:
KOLLÉGÁINKra vonatkozó rendelkezések, ÜGYELET BEVEZETÉSE:
A Villámfordítás fordítóiroda létrehozott, valamint magyar, angol és német nyelven elérhetővé tett egy munkáltatói igazolást, amellyel a munkavállaló bizonyíthatja, hogy a munkahelyére való bejárás miatt hagyta el az otthonát.
Lakhelyelhagyási vagy kijárási tilalom, korlátozás esetében a munkába járóknak célszerű munkáltatói igazolást kiállítani. Ezt a munkáltató állítja ki és bocsátja a munkavállaló rendelkezésére. Célszerű az iratot PDF-ben elkészíteni, aláírni, szkennelni és e-mailben megküldeni a munkát végző munkatársaknak.
A lényeg, hogy az igazolás tartalmazza mindkét fél adatait, azt, hogy a munkavállaló jelenleg is alkalmazásban áll és munkavégzés céljából mehet lakcíméről a munkavégzés helyére (akár több telephelyet is fel lehet sorolni, ha több munkavégzési helye van a dolgozónak).
Az igazolás minták az alábbi honlapról tölthetők le: Letöltés
A járványügyi veszélyhelyzetben meghozott kormányzati intézkedések, illetve a vállalkozások tulajdonosai által meghozott döntések hatására számos bérlő került olyan helyzetbe, hogy szerződéses kötelezettségeit részlegesen vagy egyáltalán nem tudja, vagy csak aránytalan nehézségekkel tudná teljesíteni. Így sokakban felmerül a kérdés, mentesülhet-e a bérlő a bérleti díj fizetési kötelezettsége teljesítése alól.
A Törös Ügyvédi Iroda csapata egy dokumentumban gyűjtötték össze a helyiségbérleti szerződések teljesítésére vonatkozó szabályokat a mostani járványügyi veszélyhelyzetben.
A teljes dokumentum az alábbi linkről tölthető le: Letöltés
A közösségünk egyik tagja az alábbi leveleket küldte ki a hét folyamán a partnereinek és a munktarásaknak.
„Tisztelt Partnerünk!
A cégünk vezetősége dolgozóinak egészségvédelme érdekében 2020.03.13-tól előre láthatóan két hét időtartamig home office munkavégzést rendelt el, az iroda zárva lesz, amely időtartam alatt az ügyfélfogadás is szünetel. Egyúttal szeretnénk tájékoztatni, hogy postai küldeményeket sem tudunk átvenni, ezért a papíralapú dokumentációt kérjük scannelt formában, e-mailben megküldeni az ügyintézéshez.
Természetesen az adatcsere-szoftverekkel, adatszobákban elérhető és egyéb online szoftver alapú adatátvitel ezidő alatt is folyamatosan üzemel.
Online és telefonon munkaidőben továbbra is elérhető vagyok, közvetlen számom és/vagy, ezt döntsd el: (mobilszámod) és/vagy 06 1 (ide a közvetlen mellék fővonali számod száma)
Üzletág managerünk elérhetősége:
(a szakmenedzsered neve, e-mail címe, hivatali mobil telefonszáma)
Köszönjük a megértésüket, s további jó munkát kívánunk!
Üdvözlettel”
Munkatársaknak kiküldött tájékoztató:
* Igazából egyeztettünk a postai szolgáltatóval, az irodavezető egy héten kétszer, egyeztetett időpontban átveszi a postai küldeményeket és feladja az esetlegesen nála keletkező sürgős postát. Amennyiben esetleg az irodaházat lezárják, a szerződéses postánkon át tudjuk venni a leveleket. Ezek tartalmáról, intézkedést igénylő feladatokról az irodavezető tájékoztatja az érintetteket.
A takarítónő napi munkarendje heti kettő napra módosult. Lemondtuk a masszázs, a heti két gyümölcskosár megrendelését.
A telefonvonalainkat szakember segítségével átprogramoztuk: a kollégák a saját mellékállomásukról átirányították a mobiljukra (akinek céges telefonja van, arra). Hogy ne okozzunk a kollégáknak plusz költséget, a szoftvercsomagunk tartalmazza a Skype for Business előfizetést, hívást ezen is kezdeményezhetnek az ügyfelekkel.
Az IT hátteret külsős szolgáltatónk adja, teljes erőbedobással mellettünk állnak, távoli eléréssel minden technikai segítséget megkapunk otthon is.
A home office munkavégzés a recepciós kolléganőnk pozíciójában nem értelmezhető.
Ő és az irodavezető a „futárok” (szerencsére mindketten közel laknak az irodához), ha olyan feladat adódna, amely személyes kontaktot igényel, legkésőbb fél órán belül benn tudnak lenni. Mindketten magukhoz vettek egy-egy taxikártyát és természetesen náluk is van laptop, telefon. A fővonali telefonszám az irodavezető mobiljára van irányítva, s ő az „üzenetközpont”, de egyébként is használjuk a belső csoportos e-mail küldést. Az irodavezető az ügyeletes, ő veszi át a postát, tartja a kapcsolatot az irodaházzal is. Az irodánk ajtajára kitettünk egy tájékoztatót.
A recepciós, az irodavezető és a kommunikációs vezető számát minden érintett tudja, havaria esetén tudjuk értesíteni az ügyvezetőket további intézkedést kérve.
** Kommunikáció:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 hónap | Ezt a sütit a GDPR Cookie Consent bővítmény helyezi el. A süti a felhasználó hozzájárulását tárolja a "Analitikai" kategóriájú sütikhez. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 hónap | zt a sütit a GDPR Cookie Consent bővítmény helyezi el. A süti a felhasználó hozzájárulását tárolja az "Elengedhetetlen" kategóriájú sütikhez. |
CookieLawInfoConsent | 11 hónap | Ezt a sütit a GDPR Cookie Consent bővítmény helyezi el. A süti a süti tájékoztató elfogadását és a sütikkel kapcsolatos beállításokat tárolja. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 13 hónap | Ez a süti egy véletlenszerűen generált azonosítóval az egyes felhasználók megkülönböztetését szolgálja. Ezt minden oldallekérésbe belefűzi, és ebből számolja a látogatók, munkamenetek számát, a kampányadatokat a webhely analitikai jelentéséhez. |
_ga_# | 13 hónap | A süti a weboldal teljesítményének a Google Analytics szolgáltatások segítségével történő mérése és javítása érdekében lehetővé teszi a weboldalon tett látogatások és forgalomforrások számolását. |
Téged mi vezérel döntéseidben? Mondd el itt, és csatlakozz!